Case

Mobil orderhantering gör jobbet smidigare

Med lättanvända verktyg för mobila enheter blir det dagliga arbetet smidigare, samtidigt som investeringskostnaderna minskar. Trionas mobila orderklient TRACS Flow Mobile är ett bra exempel på hur modern teknik förenklar arbetet för företag som hanterar många olika slags transporter.

Nu har det blivit enklare för chaufförerna att arbeta med Trionas transport-ledningssystem CockPit. Med den webbaserade appen TRACS Flow Mobile kan föraren hantera enklare orderhantering direkt i sin smartphone. Detta innebär en stor besparing, särskilt när externa åkare hyrs in. Då behövs ingen installation och utbildningstiden blir kortare.

TRACS Flow Mobile är skapad med modern teknik som ett tillägg till CockPit. Klienten kommer även att fungera med transport-ledningssystemet TRACS Flow, som på sikt kommer att ersätta CockPit. Appen aktiveras enkelt av en ny chaufför via en URL som skickas ut med sms eller e-post. Med TRACS Flow Mobile kan föraren i realtid hantera ordrar via mobil eller surfplatta. När ordern är utförd används appen för signering samt återrapportering av status och eventuella avvikelser.

Snabbt i drift
Alltransport i Östergötland var ett av de första transportföretagen som tog den mobila orderklienten i bruk.
– TRACS Flow Mobile är en smidig lösning som fungerar smidigt med vårt CockPit-system, säger transportledaren David Osmanoff. Startsträckan blev kort. Samma dag som klienten infördes i vårt transportledningssystem kom den i praktisk användning