Jobba här

Serviceinriktad supporttekniker

Serviceinriktad supporttekniker till innovativt produktområde. Är du den person vi söker?

Vi söker dig som tillsammans med kompetenta kollegor vill arbeta med och utveckla supportfunktionen för produktområdet FleetControl, och göra den till en del av vår företags gemensamma Triona Service Desk (TSD).

FleetControl är en produkt som innehåller både hård- och mjukvara som används av bussar och lastbilar, med andra ord en spännande produkt att jobba med! FleetControl erbjuder ett antal tjänster som hjälper till att öka värdet och/eller effektiviteten i transportverksamheter samt att hålla nere de administrativa kostnaderna hos fordonsflottor genom att kontinuerligt samla data från fordonen och skicka detta vidare upp i molnet.

Trionas gemensamma support stödjer Trionas produktverksamhet och förvaltningsuppdrag, och ska i första hand se till att ge kunderna den support och service de behöver inom ramarna för våra supportavtal. Till din hjälp har du duktiga medarbetare i TSD och kunniga produktspecialister i respektive produktverksamhet och förvaltningsuppdrag.

Ansvar och arbetsuppgifter

Triona håller på att bygga upp en företagsgemensam support, och du kommer vara delaktig i detta arbete. Du blir alltså ett viktigt ”ansikte utåt” för Triona. Den viktigaste uppgiften blir att ge kunderna ett mottagande som gör att de kommer vidare med sina supportbehov. Vi utgår ifrån att du är lika nyfiken som hjälpsam, och i takt med att du lär dig mer om våra kunder och produkter kommer komplexiteten i de ärenden du hanterar att öka.

Du kommer initialt att fokuserat arbeta med support för FleetControl och bygga upp den verksamheten så att den kan bli en del av TSD. I takt med att supportverksamheten etableras kommer du också att arbeta med support för Trionas andra produkter. Dessa produkter används i stor utsträckning av kunder med verksamhet inom logistik och transportområdet.

I arbetet bidrar du till att Trionas gemensamma support utvecklas så att supportprocessen hanteras på ett – för både kunden och Triona – effektivt sätt. Produktverksamheten på Triona är under tillväxt, och i takt med att den växer blir det sannolikt aktuellt med en utökning av supportfunktionen.

För närvarande har vår support normalt öppet under kontorstid på vardagar, men support utanför kontorstid kommer att bli aktuellt.

Erfarenheter och kompetens

Vi vill att du har följande erfarenheter och kompetenser:

  • Gymnasieexamen.
  • Praktisk erfarenhet (minst 3 år) av arbete med service eller support.
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Du är en person med mycket god datorvana.

Följande erfarenheter och kompetenser är meriterande:

  • Du har erfarenhet att arbeta inom IT-relaterad verksamhet.
  • Du har erfarenhet av att arbeta inom transport-, logistik- eller infrastrukturrelaterad verksamhet.

Egenskaper vi söker

  • Du är ansvarstagande, samarbetsvillig, kommunikativ, serviceinriktad och kundorienterad.
  • Du kan arbeta självständigt, men är inte vara rädd för att be om hjälp när det behövs.
  • Du strukturerad och ordningsam som person

Placeringsort

Företrädesvis i Dalarna, med möjlighet att arbeta på kontoret i Borlänge och Falun, men något av våra andra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping eller Sundsvall kan vara möjliga alternativ.

Ansökan

Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret här. Vi behandlar ansökningar löpande.

Allmän information och frågor

Triona är en ledande och pålitlig leverantör av innovativa IT-lösningar med anknytning till logistik och infrastrukturrelaterad verksamhet. Vi kombinerar stort verksamhetskunnande inom framför allt transportinfrastruktur, kraft/energi, entreprenadverksamhet, transporter och skogsindustri med branschinriktade produkter samt spetskompetens inom systemutveckling och systemförvaltning.

Vi är etablerade i Finland, Norge och Sverige, omsätter cirka 220 MSEK och har ca 190 medarbetare. Exempel på kunder är ABB, Bane NOR, BDX, Clas Ohlson, Euroskilt, Keolis, Mantum, Mesta, MaserFrakt, NCC, NWP, Skanska, SCA, Statens vegvesen, Sveaskog, Trafikverket och Transdev.

Vid frågor om tjänsten och Triona kan du kontakta:

Linda Halldén, TSD, 073-096 84 24, linda.hallden@triona.se

Mats Johansson, Enhetsledare, 076–5260489, mats.johansson@triona.se