Triona Roadwork Assistant får ständigt nya kunder!
Alla som arbetar på eller längs vägen i Norge är skyldiga att logga hur de skyddar sina anställda och informerar trafikanterna. Vårt system för digital loggbok – TRA, Triona Roadwork Assistant – får ständigt nya kunder!
Fler och fler upptäcker att det är mycket tidsbesparande att byta manuell tid- och platsregistrering på papper till elektronisk registrering i en digital loggbok på en mobiltelefon eller surfplatta. Dessutom blir kvaliteten och överblicken mycket bättre.
Förutom en stadig ökning av antalet entreprenadföretag är det särskilt glädjande att infrastrukturägare som Statens vegvesen, regioner och kommuner nu i allt större utsträckning går över till elektronisk hantering av loggböcker för anmälningar av vägarbeten. Detta för att säkerställa en effektiv dokumentation av god kvalitet.
Under hösten har flera nya versioner av TRA släppts, vilket har gjort systemet ännu mer användarvänligt. Förbättringar har gjorts i både kontorsdelen (webben) och appen – både iOS och Android.
- Inläsning av planer för arbetsanmälan från Oslos nya ansökningssystem
- Ny utrustning har lagts till, både vanliga skyltar och säkerhetsutrustning. Målet är att all utrustning som används vid registrering ska finnas tillgänglig i systemet
- I appen kan du nu "fästa" planer så att de alltid ligger högst upp i listan
- Grupper av utrustning sorteras nu på ett mer effektivt sätt och är lättare att hitta på webben
- Förbättrad visning av utrustning och bilder i kartor – både i app och webb
- Från appen kan loggboken nu skickas för kontroll baserat på en sparad e-postlista (du behöver inte skriva på mobilen)
- Användarhandboken finns nu även tillgänglig i appen
Huvudfokus under hösten kommer att ligga på integration. Våra kunder strävar efter ett effektivt dataflöde, så integration med kundernas andra IT-system är prioriterat.