Nyhetsarkiv

Höga kundbetyg i samarbete, engagemang och kvalitet

30 september 2024

I vår senaste kundundersökning som genomfördes under senvåren 2024 fick vi återigen väldigt bra omdömen från våra kunder. Nästan alla kunder instämmer i påståendet ”Samarbetet med Triona fungerar bra”. 

Kundundersökningen genomfördes i maj 2024. På frågan om vilket helhetsbetyg man ville ge Triona gav 82% av våra kunder betyget 4 eller 5 (där 5 är högsta betyg) och det sammanfattande Kundindexet ökade till 87 (max 100), vilket enligt Zondera är väldigt högt och ligger klart över snittet i jämförelser med andra liknande företag. 

Styrkor som våra kunder lyfter fram hos oss är exempelvis: 

  • Vårt kunnande & stora engagemang 
  • Att samarbetet med Triona fungerar bra 
  • Det är lätt att komma i kontakt med oss och få tag på rätt person 
  • Att våra produkter ger ett bra stöd i deras verksamhet 

Extra glädjande är det att konstatera att resultatet för våra produkter förbättrades med bland annat höga resultat avseende kvaliteten på våra produkter och att vi åtgärdar eventuella problem på ett bra sätt. 

Självklart framkom det också några saker som vi kan förbättra och det tar vi till oss i vårt arbete framåt. 

Dessa undersökningar är ett viktigt verktyg för oss och vi tar med oss resultatet och jobbar med dessa frågor i hela organisationen, i våra kunduppdrag och i vår produktverksamhet. Resultatet visar att vi är på rätt spår, att vi gjort och gör ett bra jobb men vi får också konstruktiva förslag på hur vi kan jobba på att bli ännu bättre, säger Jens Werner, ledare Försäljning inom Triona. 

Undersökningen genomfördes av det oberoendet undersökningsföretaget Zondera.