Retursystemet för kabelrullar till Sverige
2020 togs det digitala retursystemet för kabeltrummor i drift av RS Trommelservice i Norge. Nu börjar lösningen även användas av Svensson Group i Sverige, som är redo att lägga pappersarbetet på hyllan.
Svensson Group har sitt huvudkontor i Falkenberg i Sverige, där de har varit baserade sedan 1981, de har dessutom filialer i både Frankrike och Norge (RS Trommelservice). Svensson Group tillverkar och distribuerar kabeltrummor i trä, plywood, plast och stål och erbjuder ett retursystem för kabeltrummor som repareras och säljs vidare, eller skrotas om de är i för dåligt skick. Returkunderna får pengar för trummor som kan säljas vidare och betalar en destruktionsavgift på trummor som ska skrotas. Svenssongruppen är därmed en viktig aktör när det gäller arbete med hållbarhet.
Det digitala retursystemet, som Triona har skapat för RS Trommelservice, används för att hantera returer av kabeltrummor och för att hålla koll på ekonomin i sådana returer. Det digitala retursystemet, som Triona har skapat, förenklar processen för både kunden och trumleverantören och bidrar till snabbare och mer förutsägbara affärsuppgörelser. Lösningen för Svensson Group kommer att ha stora likheter med den lösning RS Trommelservice använder idag, men med anpassad design och stöd för arbetsflödet. Det förväntas att projektet kommer att ge samma lyft som RS Trommelservice upplevde genom att införa det digitala retursystemet 2020 – man får en enklare vardag med en betydande minskning av tidskrävande pappersarbete.