Effektivare transporter med nya versionen av TRACS Flow
I senaste versionen av TRACS Flow har mycket ny funktionalitet tillkommit, inte minst kring BEAst, Peppol och papiNet. Det var verkligen efterfrågade nyheter i systemet och det är redan flera kunder som använder dessa i skarp drift.
TRACS Flow växer kontinuerligt och är ett komplett system som stödjer många verksamhetsprocesser i transport- och anläggningsbranschen. Det är också ett flexibelt system som via moduler kan anpassas till specifika verksamhetsbehov.
Många av våra kunder är aktiva i att tillsammans med oss driva utvecklingen framåt och prioriterar vad vi skall utveckla. Detta tillsammans med workshops med intresserade kunder kring större utvecklingsområden säkerställer att vi utvecklar systemet för att lösa verkliga utmaningar i verksamheten. Kunderna kan både påverka och detaljerat följa vår roadmap.
Den senaste tiden har vi tillfört mycket ny funktionalitet i TRACS Flow. Kortfattat kan följande nämnas:
- Underlag för hållbarhetsredovisning eller annan rapportering på ordernivå utifrån estimat
- Nästa generations App för iOS och Android har utvecklats, bland annat förbättrat stöd för kolli och händelsekopplad skanning
- Tidigare funktion ersätts med helt ny modul med avsevärt bättre stöd för hyres-/containerhantering
- Utökad funktionalitet i befintlig orderavisering samt nya dokument
- Utökad funktionalitet för ruttplanering (samlastning och hela lass)
- Tillägg-BEAst Följesedel & Tillägg-Peppol fullt implementerade
- Ny version av Tillägg-papiNet
Mycket av den senaste utvecklingen lägger också grunden för kommande förmåga i systemet. Inte minst när det gäller hantering av verkliga miljödata från fordon men också generellt när det gäller förbättringar för distribution.
Flera kunder har den redan börjat använda det utvecklade systemstödet i sina verksamheter i skarp drift, såsom BEAst Följesedel och papiNet.
Om TRACS Flow
TRACS Flow är ett system som ger stöd i verksamhetsprocesser åt aktörer inom transport- och entreprenadbranschen. Systemet stödjer bland annat orderhantering, planering, avtal/pris-hantering, operativ ledning och uppföljning.